Rabu, 14 Januari 2009

Masalah Berat Badan

Masalah orang perempuan
Percaya tak saya pernah menggalami berat badan lebih dari 65Kg? Pada masa tu saya hanya lah berpakaian T- shirt besar dan seluar getah. perut pun buncit. Dalam 15 tahun jugaklah saya gemuk. Kenapa yer. Maybe masa tu selera makan tengah membuak -buak kut.
Apa tidak nya. Saya makan junk food ngan air coke almost every day. Lepas tu flash ( buang air besar)tak aktif.Macam ketagih.
Macam mana saya boleh kurus dan maintain?
Heheh.. Selepas saya menjalani pembedahan sebanyak 3 kali berturut. Saya ubah caa pemakanan saya. Air gas ker , air ais ker saya dah tak sentuh. Saya juga bertukar pada nasi cokelat .
Masa lepas operation tu saya memang pantang lah. saya juga pernah amalkan diet protein. Apa tu diet protein? Makna nya kita cuma ambil makanan yang dari protein sahaja. termasuk daging ayam. Air pulak saya minum air soya.
Dan tidak ketinggalan saya juga amalkan yoga. Higga sekarang saya tidak makan nasi setiap hari. Saya cuma makan nasi 3 kali dalam seminggu jer. Yang selebihnya saya makan roti dan kuih2 jer.So now maintain dalam 55 or 56 jer . tengok lah kalau zip dah ketat diet semula.
Mungkin tips saya ni boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan .
Anda boleh mengupas kulit daun lidah buaya dan rebus isinya. Kemudian airnya diminum . Amalkan setiap malam, anda akan melihat hasil nya .

1 ulasan:

Mummy yaya berkata...

Nk follow blog nilah..follow me back sis..tq

Sila Tinggalkan Komen Anda Disini :-