Selasa, 30 Disember 2008

Kaki Kebas

Sejak akhir- akhir ni , kaki saya merasa kebas. mungkin kerana kurang aktiviti agak nyer. ataupun terlampau lama duduk depan PC dalam keadaan aircond yang terlampau kuat. Emm biasalah orang sekarang ni bermacam2 penyakit. Kurang aktiviti bersukan.
Saya ni dari dulu, sebelum kahwin lagi suka berurut. Orang kata urut ni tak bagus. tapi bagi saya urut adalah salah satu cara untuk menggurangkan stress. Kita akan menggalami kejang apabila darah tidak menggalir dengan lancar. Salah satu sebab perjalanan darah dalam bdan kita tak lancar adalah kerana stress.
Tips nak tahu kita stress adalah bahagian leher dan bahu kita keras dan selalu pening .
Saya suka kalau urut pada waktu malam kerana kita dah mandi dan lepas urut biarkan semalaman di badan. supaya minyak urut tu masauk kedalam kulit badan kita.
Jika tukang urut tu urut di salah satu bahagian badan kita dan bahagian tersebut terasa sakit dan berbiji cam biji kacang hijau .makna yer kat situ ada angin.
Macam saya sekarang ni kaki terasa kebas dan membengkak. Ini adalah kerana duduk kat kerusi terlalu lama.Darah tak menggalir dengan lancar.
Saya pula kalau demam , makan ubat tak jalan, kena urut pastu badan berpeluh baru ok demam.
Banyak kebaikan urut ni,boleh kurus tau kalau urut sebab ianya salah satu untuk memecahkan lemak kat badan kita.
Urut kat spa dan urut kampung berbeza.Urut kat SPA ni jenis releks massage. urut kampung untuk memperbetulkan urat kita.
Yang gambar bawah ni masa saya belajar urutan releksiologi kat Perkim tajaan MARA. Boleh leh urut tu, Jika kat sarong tangan tu ada warna kuning maknanya you all ada toksid banyak tau.
So fikir- fikirlah yek mana satu nak pilihan anda
. .Photobucket

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Bagus blog saudari ni. Macam2 petua ada. Saya nak tanya sikit,apa khasiat minum air rebusan isi lodah buaya?

Sharifah Wani berkata...

Salam,

Saya belum pernah lagi mendengar orang meminum air rebusan lidah buaya. Ini kerana ada jenis2 lidah buaya ni. Jadi saya tak berani nak komen. Yang mereka komersialkan tu. mereka dah campur dengan bahan lain. Zaman sekarang ni kita kan banyak guna baja kimia, so saya tak galakkan buat minuman sendiri .tapi kalau rajin gunakkan lendir dia tu letakkan di muka sebagai masker. Insyaallah tegang. Nak guna telor , telur mahal.

Lendir lidah buaya ni juga elok untuk untuk melebatkan rambut baby.

Sila Tinggalkan Komen Anda Disini :-